суботу, 10 травня 2014 р.

Позакласний захід "Кольоровий світ чудовий"

Вчіть дитину вдивлятися у звичне -
І вона побачить несподіване                                               Вчіть дитину вдивлятися у частини -
І вона побачить ціле,                                                           Вчіть дитину вдивлятися у сірість -
І вона побачить гарне,
Вчіть дитину вдивлятися у чорне -
І вона побачить барвисте.
(З японської поезії)
Ми вас вітаємо шановні,                                                     Що завітали до цієї зали,                                                   Ми постараємось, щоб ваші очі                                         Ні на хвилинку не засумували.
Пісні, вірші, загадки                                                           Готуймо разом на веселе свято!                                         А ще ми перевіримо, чи вміло                                           Умієте ви, друзі, малювати?
Спочатку уявімо на хвилинку,                                           Якби безбарвним все було навколо                                   І навіть серед сонячної днини                                           Не жовтим сонячне світило коло.
Не синім небеса згори ясніли,
І не червоним сяяла калина,
І що в коробці, що тобі купили,
Були лиш фарби: чорна, сіра, біла.
Ведучий:   Щоправда, вчені виявили, що не всі бачать кольори однаково. Є люди, які бачать замість зеленого кольору - червоний, і навпаки.
     А собаки, стверджують вчені, взагалі бачать все навколо чорно - білим, від-різнять лише темний предмет чи світлий.
Так що ж, виходить так, що цуценята,                               Не бачать, що руді вони й таркаті,                                     Не бачать, що трава така зелена,                                       І сукня кольорова у мене.
Тож скільки слів не зможе зрозуміти                               Мій песик, що йому не говори,                                         Тих слів, що розуміють, навіть діти,                                 Тих слів, що означають кольори. 
Ведучий:   Стверджують, що кожен колір викликає певні асоціації і діє на лю-дину по-різному.
червоний - викликає збудження, в середньовіччя використовувався від віспи і скарлатини, збуджуюче діє на кровообіг, поліпшує заживання тканин, пробуджує сили у хворих, підвищує апетит, стимулює мозок і кров'яний тиск, поліпшує настрій;
оранжевий - стимулює настрій, але не впливає на тиск, створює вражен-ня  достатку, веселості, ніколи не втомлює, добре впливає на травлення їжі;
жовтий - стимулює погляд, ефективний при психічних розладах людини;
зелений - діє на нервову систему заспокійливо, послаблює підозру, без-соння, знижує тиск, напругу м'язів, складає враження тепла, дисциплі-нує розум і тіло;
блакитний - знижує напруження м'язів, ритм дихання, пульс, деяких людей  заспокоює навіть більше, ніж зелений; якщо діє довго викликає втому, допомагає при безсонні і нав'язливих ідеях;
фіолетовий - посилює витривалість легень, кров'яних судин, збуджує апетит;
білий - нейтралізує як настрій так і здоров'я й апетит.
                           А що ви знаєте про кольори:                                              Кольори - це друзі щирі,                                                    Чистим світлом, осяйні,                                                      Звеселять усіх на світі.                                                        Різнобарвні кольори.
Кольоровий, веселковий,
Світ навколо. Він чудовий !
Ось червоний - колір,
Колір радості, дружби і любові.
Ось рожевий, світанковий -                                               Колір радісний, святковий,                                                 Колір юності квітковий.                                                     Колір  казки й мрій.

Колір сильний, полум’яний,                                               Життєрадісний, рум'яний,                                                 Це оранжевий, морквяний,                                                 Сонячний, ясний. 
Наче аромат квітковий,                                                       Таємничий, загадковий,                                                     Неосяжний - це бузковий,                                                   Колір непростий.
Жовтий - теплий і яскравий,                                               Колір сонця, колір слави,                                                   І осінньої заграви,                                                               Й золота ланів.

Колір правий, честі, віри,                                                   Колір доброти і миру,                                                         Спокою і снігу - білий.                                                       Колір чистоти.
Все навколо молодіє !                                                         Це зелений - колір дії,                                                         Колір росту і надії,                                                             Радості, весни.
Ось коричневий. Спокійний,                                             Колір дерева, надійний,                                                     Мовчазний він і глибинний.                                               Роздумів печать.
Хмар нема на видноколі -                                                   Синій  колір - колір долі,                                                   Колір впевненості, волі,                                                     Думки глибини.
Ось блакитний вабить око -                                               Колір задумів широких,                                                     Колір неба, мрій високих,                                                   Колір з вітерцем.
Темрява застелить очі -                                                       Незбагненний колір ночі.                                                   Кожен бачить те, що хоче,                                                 Чорний колір строгий й діловий.
Сірий колір - хмари, осінь,                                                 Хвилі моря, сиві коси..
Це багатий власний досвід,                                               Мудрість й давнина.
Без слів не можна вірша написати,                                   Без нот не можна музику заграти,                                     А у художника своя є мова -                                               Це мова фарб, це гамма кольорова.
Живе своїм життям картина в рамі,                                   Сумує мовчки, мовчки веселиться,                                   Художника невтомними руками,                                       Його душею створена жар-птиця.
Нам треба тільки добре придивитись,                               Нам треба його задум розпізнати,                                     Чим захотів художник поділитись,                                   І що хотів він мовчки нам сказати.
(Виконується: «Пісня про картини»)

1) Якщо бачим - на картині                                                   Намальована ріка,                                                               Чи то іній на ялині,                                                             Чи хмарина здалека,                                                           Чи засніжена рівнина,                                                         Чи вузький провулок наш,                                                 То, звичайно, ця картина                                                   Називається ... пейзаж !
2) Якщо бачим на картині        
Чашку кави на столі                                                              Чи калач на скатертині,                                                      Чи троянду в кришталі,                                                      Чи якусь красиву вазу,                                                        Чи смачний красивий торт,                                                А хоч всі предмети зразу,                                                  Знай, це буде ... натюрморт
3) Якщо бачиш, що з картини                                                 Ніби дивиться на вас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет,                                                       Так і знай , що ця картина                                                 Називається ... портрет!
Ведучий:   А тепер уважно послухайте, і постарайтесь запам'ятати " 10 запові-дей юного художника" :
1) Слідкуй за тим, щоб твої художні матеріали були охайно прибрані, не доручай доглядати за ними нікому.
2)  Після роботи мий пензлі теплою водою з милом, щоб вони були зав-жди готові до співпраці.
3) Перевіряй чи щільно закриті ковпачки на фломастерах. Пам'ятай, що від цього залежить довгота їх життя.
4) Після роботи з тушшю, закрий баночку, щоб уникнути прибирання. Ви-мий і витри пера.
5) Підточуй олівці у спеціальну коробочку. Це дозволить уникнути прибирання стружки.
6) Щільно закривай гуаш після роботи. Гуаш, яка висохла - втрачає свої властивості, її важко повернути до життя. Акварель навпаки - підсушуй.
Вимий палітру і банку з-під води.
7) Під час роботи не залишай пензлі у воді. Щетинні пензлі стають схожі на мітлу. Лисі пензлі - ознака недосвідченості їх господаря.

8) Справжній художник віддається роботі цілком, а тому після роботи вимий не тільки долоні, а й руки до ліктя, іноді і обличчя.
9) Заведи папку для своїх робіт. Художники ніколи не перегинають свої малюнки. Роботи виконані крейдою чи пастеллю перекладай чистими аркушами паперу.
10)  Якщо мистецтво потребує  від тебе жертв, узгодь їх з батьками.
Для того, щоб уміти малювати,                                         Потрібно дуже старанно навчатись.                                   Але важливі ще такі моменти,                                           Як матеріали й інструменти.
Що треба на урок з собою брати,                                       Щоб фарбами навчатись малювати ?                                 І щоб робота кожної дитини                                               Поважно називалася - "картина" !

Ми поважаємо простого олівця,
Непосидючого трудягу - молодця,                                     Але ж як добре, коли є в руці,                                           Яскраві кольорові олівці.
Король "Пензлик" походжає,                                             Із кіс корону має.                                                                 Коси в фарбу опускай,                                                       Але очей йому не "заливай"
Щоб він бачив, що робити,                                                 Як лягати де водити,                                                           Ти йому допомагай,                                                           Лагідно в руках тримай.
Як захочеш малювати,
Не забудь серветку взяти,                                                   Пензлик у воді ти вимивай,                                               Об серветку витирай.
Тоді любі наші фарби,
Будуть завжди різнобарвні,
Кожна в хатці своїй буде залишатись,
І на тебе не буде ображатись.
Олівець - малювець,                                                           Гарний хлопець - молодець,                                               Дуже любить малювати,                                                     Все довкола фарбувати.
Ти в руках його тримай,                                                     Але знай і пам'ятай,                                                           Що не можна сильно нажимати,                                       Щоб стержня часом не зламати.
Ведучий: Давайте ще повідгадуємо загадки:
1)  Носатий Микита                                                                  Із дерева свита.                                                                    Не гребінчиком чесаний,                                                    А лезом затесаний.
                                                  (Олівець);
2)  Різнокольорові сестрички,                                                  Дуже-дуже люблять водичку.                                            Дядечко худий і патлатий                                                  Мусить їх весь час напувати.  
                      (Акварельні фарби і пензлик);
3)  Нас не треба зовсім стругати,
Ми і так малюємо завзято. 
                                                    (Фломастери);

4) Маю владу над олівцем я вищу:
Ледь, що не по-моєму - я знищу.  
                                                (Гумка).
Ведучий: Ну а про те, як ми любимо малювати, давайте заспіваємо пісеньку "Діти люблять малювати".
          1. Ось ми фарби в руки взяли -                                               В школі спокою не стало.                                                   А щоб було веселіше,                                                         Бери фарбу сміливіше.
Приспів:
           Так, це правда. Неможливо приховати.                            Діти люблять, дуже люблять малювати,                            На папері, на асфальті, на стіні,                                        На панелях, на вікні.

2. Нам бабуся борщ готує,                                                     Поруч кіт - мишей чатує.                                                   Та ніяк не розберуся:                                                         Де тут кіт, а де - бабуся.

Приспів:

3. Що за чудо перед нами,                                                     Голова із ста ногами.                                                         Чи стоніжки то портрет,                                                     Чи то черга у буфет ?

Приспів:

https://drive.google.com/file/d/0Bweb9bjU6X8yNUl6VGxkZzlYNjA/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар